Coördinator Communicatie en Marketing

Functie

Als Coördinator marketing en communicatie coördineer je het communicatieteam binnen team musea en tentoonsingen. Je bedenkt en implementeert impactvolle concepten en campagnes in print en online, verzorgt drukwerk en online copy en bewaakt projectbudgetten. Je onderhoudt perscontacten en hebt voelsprieten voor nieuwe samenwerkingspartners. Met de juiste content en activatie weet jij talrijke doelgroepen te bereiken én te raken, en zo de participatie aan onze werkingen zo groot mogelijk te maken.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

Je coördineert de werking van je team

Je staat in voor de goede werking van jouw team en coördineer je de activiteiten ervan, rekening houdend met de geldende afspraken. Je capteert de noden van de inhoudelijke werkingen en vertaalt deze naar het team. Je hebt inzicht in de sterktes van de verschillende teamleden en weet deze correct in te zetten. Je organiseert overleg, faciliteert en stimuleert de teamwerking, en de interne communicatie binnen het team. Je doet voorsen ter optimalisatie van de werking en de dienstverlening van je team en bespreekt deze met de teamverantwoordelijke en je collega’s.

Je realiseert de doelsingen van het beleid en zet je schouders onder de projecten binnen team communicatie en marketing

Samen met jouw team sta je in voor

het uitwerken van een globale communicatie- en marketingstrategie (offline/online) voor de verschillende onderdelen van de werking van team Musea en Tentoonsingen. het bedenken, plannen en coördineren van gerichte en creatieve campagnes, en dit in samenwerking met diverse partners. Je vraagt je actief af welke tools je daarvoor nodig hebt en durft evidenties in vraag te sen. het bedenken en implementeren van frisse, originele en creatieve publieksgerichte acties, met oog voor zowel het bestaande publiek als voor nieuwe publiek- en doelgroepen. Je doet dit in nauwe samenwerking met de programmamakers en publiekswerkers van de verschillende musea. het coördineren van de realisatie van alle nodige vormgevingstaken en contentcreatie. het actief op zoek gaan naar promotionele partners en andere samenwerkingsverbanden. de communicatie met pers in samenwerking met de persverantwoordelijke van Employer .

Je werkt vanuit je expertise

Je bent het aanspreekpunt voor allerhande vragen over communicatie en marketing, zowel intern als extern. Als coördinator van het team communicatie en marketing ben je expert en geef je advies in het vormgeven van de customer journey doorheen de volledige werking. Zo maak je bijvoorbeeld deel uit van het stafoverleg en zet je steeds onze klant centraal bij het uittekenen van de inhoudelijke lijnen. Je bedenkt samen met het team hoe vernieuwing kan gebracht worden in het gebruik van digitale communicatie om aansluiting te vinden met nieuwe doelgroepen. Je bent de drijvende kracht in de digitalisering van onze werking. Je stemt regelmatig af met andere stedelijke diensten zoals o.a. de dienst Communicatie en de dienst Employersmarketing en Toerisme en sluit aan op de stedelijke communicatie overlegmomenten Je bouwt je netwerk op stedelijk, regionaal en Vlaams niveau verder uit. Je beheert en volgt het jaarlijks communicatiebudget op. Jouw profiel Je bent in het bezit van een bachelordiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B, bij voorkeur heb je een diploma in marketing, communicatie, … OF, je bent niet in het bezit van een bachelordiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B, maar slaagt voor een, door ons aangeleverde, online niveau- en capaciteitstest. Bij voorkeur heb je een diploma in marketing, communicatie, … EN je hebt minimaal jaar aantoonbare relevante beroepservaring.

Belangrijk voor deze functie

Naast een hart voor cultuur en erfgoed heb je een uitgesproken interesse in beeldende kunst. Door jouw relevante praktijkervaring heb je een vlotte pen en heb je weet van de verschillende communicatiestrategieën naar verschillende doelgroepen en van de verschillende communicatietools online & offline. Specifieke ervaring in een museale context is een meerwaarde. Een hands-on, proactieve, gestructureerde en resultaatgerichte aanpak typeren jou. Daarnaast kan je om met tijdsdruk, weet je de juiste prioriteiten te sen en s je jezelf flexibel op bij veranderende situaties. Je hebt zin voor initiatief en ziet ens creatieve oplossingen. Je s kwaliteit voorop en bent stipt en nauwkeurig. Occasioneel avond- en weekendwerk vormen voor jou geen probleem. Je bent proactief in je samenwerking en communicatie; je communiceert vlot in het Nederlands, Engels en Frans. Windows Office programma’s kennen voor jou geen geheimen en je handelt steeds volgens de deontologische ICOM-code. De inhoud van een website beheren Publicrelationsacties, informatieverspreiding en promotieacties opzetten Een dienst of een organisatie leiden Een aanbod ontwikkelen van publicaties op uiteenlopende communicatiedragers Gegevens van de activiteiten actualiseren (stuurbordgegevens, statistieken, …) en rapporten van communicatieacties opmaken Een partnernetwerk uitbouwen
Informatie over de sector, reglementeringen, technische informatie en mediaverslaggeving opvolgen Sociale media-toepassingen inzetten in professionele processen Schrifjke, visuele of audiovisuele communicatieproducten uitwerken De logistieke uitvoering van communicatieacties, -producten en -dragers plannen (verspreiding, expositie, distributie, …) De kwaliteit van de verspreide informatie controleren Leveranciers of dienstverleners selecteren
Onderhandelen over contractvoorwaarden
De geleverde diensten of producten controleren Interne diensten adviseren en technisch ondersteunen bij hun communicatieacties De communicatie voorbereiden (inhoud verzamelen, evalueren, selecteren, opsen, ...) Meewerken aan presentaties, lezingen, geleide bezoeken voor klanten, partners, … Het communicatiebeleid van de organisatie bepalen
Het budget en de uitgaven van de communicatieacties vastleggen Aanbod Een contract van onbepaalde duur op B-niveau. Maaltijdcheques van , euro. Een gratis hospitalisatieverzekering met gunsttarief voor partner en kinderen. Gratis aansluiting bij GSD-V. Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer. Fietsvergoeding (€, per kilometer), vanaf eind is fietsleasing mogelijk. Eindejaarspremie. Groepsverzekering (tweede pensioenpijler). Een mooi verlofpakket ( tot dagen) en een flexibel uurrooster. Afhankelijk van de functie mogelijkheden tot werk. Aandacht voor welzijn. We zetten in op welzijn en werkgeluk, met teambuildings, after work cafés, personeelsevents, webinars, workshops, sport over de middag, enz. Een loopbaan met ontwikkelingskansen en nieuwe uitdagingen. Naast anciënniteit vanuit de openbare sector of onderwijs, kan ook relevante ervaring uit de privésector of als zelfstandige meegerekend worden met een maximum van jaar.

Ontdek waarom het zo fijn is om voor te werken op of lees de veelgese vragen.

 


Coördinator Communicatie en Marketing
2024-05-10 - 2024-05-25

Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Gemiddeld loon: 2000
Valuta: EUR
Address place: KORTRIJK

Land: België
Postal Code: 8500
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54

 

Rapporteer deze vacature

 

Share